Czytanie ze zrozumieniem: Reklama jako tekst kultury


16 listopada w Czytelni Sztuki o godz. 18.00 wykład zatytułowany “Reklama jako tekst kultury” wygłosi
dr Anna Chromik, Instytut Kultur i Literatur Anglojęzycznych Uniwersytetu Śląskiego. Organizatorem spotkania jest Czytelnia Sztuki.

Cykl wykładów Czytanie ze zrozumiem , przygotowany we współpracy Czytelni Sztuki z Instytutem Kultur i Literatur Anglojęzycznych, w założeniu ma przybliżać i oswajać fenomeny współczesnej kultury, które nie tylko otaczają nas na co dzień, ale w znaczący sposób wpływają na kształt i charakter życia, odbijając się szerokim echem w sztuce i literaturze. Zapraszamy do próby wspólnego odczytywania tekstów i znaków kultury, które współtworzą bogatą panoramę doświadczenia współczesnego człowieka. Drugi z wykładów, poświęcony reklamie jako tekstowi kultury, odbędzie się 16 listopada. Wygłosi go dr Anna Chromik.

O reklamie mówimy najczęściej w kontekście jej funkcji perswazyjnej. Coraz częściej rozpatrywany bywa też jej wymiar artystyczny. Możemy jednak spojrzeć na reklamę jeszcze inaczej – pomijając jej wymiar psychologiczny i estetyczny, odczytać to zjawisko jako tekst kultury, w którym, jak w soczewce, skupia się to, co określamy jako Zeitgeist – kreowane przez kulturę znaczenia, wartości i sposoby pojmowania rzeczywistości. Reklama może więc stać się kluczem do zrozumienia czasów, w których powstaje.

Wstęp na wykład jest bezpłatny.

Zostaw komentarz

")); buffalo bills jerseys new 4181 broncos jerseys nike 6328 ncaa jerseys garden outlet 9737 changes the name to