Maraton gier wideo charytatywnie dla Mikołaja
1 grudnia odbędzie się jedyna taka akcja charytatywna w skali całego kraju. Redakcja serwisu arhn.eu zasiądzie wtedy przed kamerami i poprowadzi pierwszy, polski, sieciowy, dobroczynny maraton gier wideo – Gramytatywnie. Wraz z dziesiątkami tysięcy widzów, a także sponsorami, partnerami i darczyńcami przez 24 godziny będą zbierać fundusze na zakup schodołazu dla 3-letniego Mikołajka Domańskiego.
Mikołaj urodził się z rozszczepem kręgosłupa, niedowładem kończyn dolnych wraz ze współistniejącym wodogłowiem i stopą końsko-szpotawą. Jego mama codziennie kilka razy wnosi Mikołaja z wózkiem na 3 piętro – łącznie 25 kg. Ostatnie wyniki pokazały zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa oraz przepuklinę, dlatego potrzebny jest schodołaz, który wwiezie Mikołaja z wózkiem na górę.
Aby zebrać pieniądze na sprzęt – ponad 13.000 zł – organizatorzy maratonu gier zaangażowali czołówkę polskich osobistości internetowych. Wśród partnerów akcji znaleźli się zarówno giganci branży gier wideo, w tym serwis gog.com oraz Eurogamer.pl, jak i media związane z kulturą graczy, a każdego dnia do grupy partnerów dołączają kolejni. Zainteresowanie akcją wyrazili między innymi Krzysztof Gonciarz, Patryk “ROJO” Rojewski, CTSG, Quaz, Vonzay, czy Adrian Chmielarz.
Zbiórka prowadzona jest na portalu Siepomaga.pl. Chociaż do maratonu zostało jeszcze kilka dni, gracze zebrali już kilka tysięcy złotych. Akcji towarzyszą aukcje internetowe. Wśród wystawionych na licytację przedmiotów znajdą się, m.in. kolekcjonerskie edycje gier wideo, książki “WEBSHOWS” Krzysztofa Gonciarza z dedykacją autora, kopie gry Bulletstorm z podpisem Adriana Chmielarza – dyrektora kreatywnego studia People Can Fly – developera gry, oraz gadżety z autografami.
Gwoździem programu podczas maratonu będzie przedpremierowy pokaz najnowszego odcinka znanego polskiego show internetowego “System Error”, a także premierowe rozpakowanie i prezentacja najnowszej konsoli Nintendo – systemu Wii U oraz jego gier. Jeden z organizatorów przed kamerami obiecał ogolić pół głowy, gdy zbiórka osiągnie 2.500 zł, kolejne pół po przekroczeniu 5.000 zł. Podczas maratonu publicznie spełni obietnicę.
Za granicą miłośnicy gier wideo od lat organizują maratony dobroczynne. Pierwszy odbył się w 1981r. Zorganizowali go dwaj licealiści, którzy chcieli zebrać pieniądze na pochówek dla chłopaka, który zmarł na zapalenie płuc. Grali na zmianę przez 132 godziny. Obecnie najbardziej znanym wśród graczy jest maraton organizowany przez Extra-Life.org W tegorocznej edycji uczestnicy zebrali prawie 2 mln dolarów na rzecz organizacji pozarządowych z całego świata. Maratony pokazują także pozytywne strony grania w gry wideo. W Seattle działa organizacja Child’s Play, która zbiera gry i konsole dla szpitali oraz organizuje maratony, aby kupić sprzęt pomagający przetrwać chorym dzieciom czas spędzony w szpitalnych murach.
Wyniki pierwszego polskiego maratonu charytatywnego poznamy 2 grudnia. Organizatorzy obiecali kontynuować maraton w kolejnych latach. Więcej informacji można znaleźć na stronach: http://gramytatywnie.pl oraz http://www.siepomaga.pl/gramytatywnie2012